Studio WIZJO

Zwiększanie skuteczności aukcji cz. 2

Kontynuujemy rozpoczęty ostatnio temat i zajmiemy się dzisiaj kolejnymi 4 elementami aukcji, które poprawią skuteczność Twojej sprzedaży. Na końcu otrzymasz też wartościowy prezent.

LISTA KORZYŚCI

Co jeszcze warto umieścić w opisie? Możesz przedstawić w formie listy wszystkie zalety kupowanej rzeczy, a jeszcze lepiej jeśli będzie to lista korzyści jakie odniesie Twój klient. Odwołaj się do tego co napisałeś w nagłówku. Pamiętaj- bądź zawsze szczery, opisz swój produkt rzetelnie i sprzedawaj faktycznie dobre rzeczy, które przyniosą konkretne korzyści Twojemu klientowi. Dzięki temu wróci on do Ciebie chętnie i powie jeszcze swoim znajomym. Do kwestii obsługi klienta dojdziemy jeszcze zresztą, a tymczasem wracając do wypisania listy zalet, to możesz zobaczyć dla przykładu jak zrobiłem to tutaj:

Program do obsługi Allegro

lub tutaj:

Przykład szablonu aukcji Allegro

GWARANCJA SATYSFAKCJI

Niektórzy mogą uznać tę strategię za dość ryzykowną, jednak w rzeczywistości ryzyko jest tutaj minimalne. Do rzeczy. Umieść ładną ramkę, w której zaoferujesz klientowi gwarancję satysfakcji z zakupionego przedmiotu lub zwrot pieniędzy w ciągu 31 dni. Dużej części osób zapala się w tym momencie czerwona lampka z ostrzeżeniem. Jak to? Przecież może to spowodować falę zwrotów, a koszty tego poniosę ja. Spójrzmy co mówi nasze prawo w zakresie zakupów na odległość:

Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Tak czy inaczej klient ma prawo do zwrotu wciągu 10 dni praktycznie każdej rzeczy jaką nabył przez telefon lub Internet. Z tego co pamiętam, jeśli nie został o tym fakcie poinformowany, to okres ten może wydłużyć się nawet do 3 miesięcy. To należałoby jednak sprawdzić, bo pamięć (moja) bywa zawodna. Wydłużając ten czas dodatkowo, dajemy kupującym poczucie bezpieczeństwa, które jest nieco mniejsze niż w przypadku tradycyjnych zakupów. Klient czuje, że skoro jesteś skłonny wydłużyć gwarancję na produkt, to faktycznie musisz być pewien jego jakości. W praktyce wygląda to tak, że zwroty w przypadku zastosowania takiej gwarancji kształtują się na poziomie poniżej 1%. Ważne jest jednak żebyś faktycznie oferował Twoim klientom dobrą rzecz, bo wiadomo, że inna strategia ma krótkie nogi.

Przykładowa gwarancja może wyglądać w ten sposób:

Gwarancja satysfakcji

Jeśli tylko chcesz, to możesz pobrać tę grafikę i wykorzystać ją w swoim szablonie. Na samym dole tej lekcji zamieściłem również paczkę z tym i kilkoma innymi interesującymi elementami, które możesz pobrać za darmo.

KOMENTARZE

Ludzie chętniej kupują rzeczy, które są popularne, bądź ich posiadanie budzi prestiż. Wynika to z tego, że jesteśmy po prostu wygodni i znacznie łatwiej i szybciej jest się wzorować na innych, na tym co zostało już sprawdzone i przetestowane. Skoro tylu ludzi już to kupiło, to znaczy, że musi to być dobre, a nawet jeśli nie, to nie ja jedyny dałem się nabrać. Znakomicie tę zasadę można zaobserwować na Allegro. Aukcje gdzie zostały już zakupione jakieś przedmioty dużo bardziej skłaniają użytkowników do kliknięcia w „Kup teraz” niż te gdzie jeszcze nikt nie zdecydował się na zakup. Możesz ten fakt wykorzystać na swoją korzyść eksponując informację ilu „Zadowolonych klientów skorzystało już z Twojej oferty”. Taki komunikat może być dodatkowo podlinkowany do strony z komentarzami. Możesz też przygotować zrzut ekranu z najlepszymi opiniami i wpleść go w treść aukcji. Wykorzystaj tę istotną regułę dowodu społecznego na swoją korzyść!

BONUSY

To kolejny doskonały element zamykający sprzedaż. Jeśli do tej pory użytkownik jeszcze się wahał czy dokonać zakupu, to w momencie gdy wylistujesz kilka dodatkowych bonusów- przechylisz szalę niezdecydowania. Dodatki nie muszą być czymś co będzie Cię dodatkowo kosztowało. Może to być produkt wirtualny, np. napisany przez Ciebie poradnik związany ze sprzedawaną rzeczą, zniżka na przyszłe zakupy (dzięki temu przywiązujesz do siebie klienta) lub inny bonus niewiele kosztujący, ale w oczach klienta zwiększający dodatkowo wartość. W żadnym wypadku nie może to być jakiś bezwartościowy „śmieć”, bo zadziała to wtedy na Twoją niekorzyść i efekt będzie wręcz odwrotny od zamierzonego.

Jeśli dobrnąłeś aż do tego miejsca, to pewnie masz mnóstwo nowych pomysłów, co jeszcze mógłbyś ulepszyć w swoich ofertach. Jako bonus do tego materiału zamieszczam do pobrania przykładową gwarancję, którą możesz wykorzystać w swoim szablonie Allegro.

Nie poprzestań na samych pomysłach, ale zrób to! Napisz też poniżej co o tym sądzisz, ale najpierw odbierz swój prezent :).

PREZENT

Paczka z ponad 30 atrakcyjnymi elementami graficznymi, które możesz używać na swoich aukcjach lub stronach. Znajdziesz tam: atrakcyjne nagłówki, wizualizacje swoich produktów, przykładowe gwarancje jakości i znaczki gwarancji satysfakcji, tabele porównań cen Twoich usług lub przedmiotów w różnych wariantach oraz przyciski social media (na stronę firmową). Wartość tej paczki, to ponad 300 zł. Jeśli masz trochę wiedzy technicznej, to będziesz w stanie samemu dostosować je do swoich potrzeb, a jeśli nie to Twój grafik lub webmaster będzie wiedział co z tym zrobić. Nie rozpowszechniaj jednak tych plików dalej- to prezent tylko dla Ciebie :)!

Komentarze (5)

  1. Marta pisze:

    Zwrot „nie masz nic do stracenia, całe ryzyko ponosimy my” jest moim zdaniem zbędny. Sugeruje natomiast, że można coś stracić i że jest ryzyko. To tak jak sugestia by nie myśleć o różowym słoniu – chcąc nie chcąc się o nim myśli. Moim zdaniem wystarczy informacja, że jest 100% gwarancja satysfakcji.

  2. Marta pisze:

    to jest ta 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy. Ten przykładowy banerek 😉

    • Bartłomiej Trybuła pisze:

      No, faktycznie można by to szczęśliwiej sformułować. Nie zmienia to jednak faktu, że i tak jest to skuteczniejsze niż brak takiej gwarancji :).

  3. Wojtek pisze:

    Witam,

    Gdzie jest ta paczka z prezentami do pobrania??

Zostaw komentarz

  • (nie będzie publikowany) Prawidłowy format "nazwa@adresstrony.pl"
  • Prawidłowy format "www.adresstrony.pl"
  • Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, zgodnie z Polityką prywatności.
    Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  • [Zamknij]