Studio WIZJO

Optymalizacja kosztów. Jak sprawić aby jeszcze więcej pieniędzy zostawało w Twojej kieszeni?

O temat ten zahaczyliśmy już w pierwszej części tego poradnika, jednak chciałbym przekazać tutaj kilka dodatkowych wskazówek. Możesz zrobić co najmniej 2 rzeczy aby sprawić, że Twoje konto bankowe będzie tłuste. Po pierwsze staraj się stale optymalizować koszty jakie ponosisz, a po drugie: nieważne co robisz i jak bardzo jesteś zajęty- przeznacz więcej czasu na reklamę. Jak zabrać się za te rzeczy naprawdę skutecznie przeczytasz poniżej.

OPTYMALIZACJA KOSZTÓW

W gruncie rzeczy optymalizowanie kosztów nie polega na obcinaniu wydatków w każdej możliwej dziedzinie do minimum, ponieważ wydawanie pieniędzy pozwala zaoszczędzić Twój cenny czas, który możesz wykorzystać efektywniej na zarabianie pieniędzy. Przykładowo: pewnie potrafisz zmienić samodzielnie koła w samochodzie na zimowe, ale gdybyś miał poświęcić na to czas, to okazałoby się, że w tym samym czasie zarobiłbyś więcej pracując i robiąc to co naprawdę lubisz. Warsztat zrobi to za Ciebie szybciej, bo mają fachowy sprzęt, a ty nie upaprasz się przy tym =). Chciałbym więc zaznaczyć, że warto ciąć koszty jedynie tam, gdzie ma to sensowne uzasadnienie ekonomiczne, a tam gdzie to możliwe wykorzystać ludzi i narzędzia, które zaoszczędzą nam wiele czasu i sił.

W przypadku Allegro nasuwa się kilka pomysłów, które warto przekalkulować, bo zakładając, że zamierzasz handlować przez długi czas zwrócą Ci się one wielokrotnie.

SKLEPY ALLEGRO

Pierwszą sprawą jest rozważenie założenia sklepu na Allegro. Takie rozwiązanie ma zarówno zalety jak i wady.

Zaletą jest wygoda- można wystawiać aukcje na ponad dwukrotnie dłuższy okres- 30 dni zamiast 14, ale nie zawsze jest to zaletą. Tendencja jest taka, że tak naprawdę największą sprzedaż notuje się w ostatnich chwilach trwania aukcji, bo pojawia się wtedy wśród użytkowników efekt niedostępności i chętniej kupują widząc, że już za chwilę aukcja może być niedostępna. Świetnie obrazuje to sytuacja w jakiej znalazłem się rok temu, kiedy to „zachorowałem” na strategiczną grę planszową Agricola. Niestety okazało się, że producent wyprzedał cały nakład i nie nosił się z zamiarem dodrukowania dodatkowej ilości egzemplarzy. W całym Internecie nie można było dostać tej gry w polskiej wersji językowej i tylko od czasu do czasu pojawiały się na Allegro pojedyncze używane egzemplarze gry. Najciekawszym w tym wszystkim jest to, że cieszyły się one takim zainteresowaniem, że używane gry sprzedawały się „na pniu” w cenie dwukrotnie (!) wyższej niż cena nowej gry (a była to cena na poziomie kilkuset złotych). Oczywiście najwyższy skok ceny odnotowywano dopiero pod koniec trwania aukcji. Efekt niedostępności ma więc niesamowitą siłę, ale wykorzystać go możemy jedynie gdy oferowany przez nas produkt jest w jakiejś mierze unikalny. Zastanów się więc czy jest coś czym możesz wyróżnić się od konkurencji, tak aby wykorzystać ten efekt na swoją korzyść.

Kończąc tę dygresję i wracając do tematu zalet, to jest nią również możliwość ustawienia automatycznego wznawiania kończących się aukcji. Z jednej strony jest to bardzo wygodne, ale z drugiej strony możliwe jest również masowe wznowienie kończących się aukcji w dosłownie 3 kliknięciach. Trzeba jedynie pilnować kiedy się kończą.

Kiedy więc warto skorzystać ze sklepu?

Jeśli masz w swojej ofercie zarówno produkty, które sprzedają się szybko i łatwo jak i te, które sprzedają się od czasu do czasu, to możesz rozważyć założenie sklepu. Ponieważ koszty są różne zależnie od kategorii i zmieniają się dość często, przygotowanie kompletnego zestawienia byłoby trudne, a poza tym dość nieczytelne, tak więc zachęcam odwiedzić po prostu poniższe strony i oszacować czy w Twoim przypadku uda się cokolwiek zaoszczędzić:

W zależności od tego ile masz aukcji i w jak wielu kategoriach policzenie tego może zająć Ci od kilku minut do godziny i da Ci prawdopodobnie najlepszą wskazówkę na temat obrania strategii sprzedaży, a w wielu przypadkach może okazać się również, że pozwoli na dodatkowe wczasy dla 2 osób za granicą. Brzmi kusząco jak na godzinę pracy, prawda?

ZDJĘCIA NA ZEWNĘTRZNYCH SERWERACH

Większość społeczeństwa to wzrokowcy. Zwłaszcza w Internecie, gdzie nie ma możliwości dokładnego zapoznania się z produktem ważne jest dobre wyeksponowanie go, a najlepszym sposobem do tego jest zamieszczenie wielu zdjęć. Niestety każde dodatkowe zdjęcie to koszt od 10 do 20 gr w zależności od rozmiaru pliku. Już przy 50-100 (w zależności od rozmiaru) dodatkowych zdjęciach opłaci Ci się zainwestować we własny hosting. Zapłacisz za niego ok. 10 zł brutto miesięcznie, natomiast otrzymasz w zamian przestrzeń, której z pewnością nie uda Ci się wyczerpać.

Porównanie kilku ofert najpopularniejszych dostawców zamieszczam poniżej:

Dostawca Home Nazwa Ovh Webhost Studio WIZJO
Cena 25 16,5 8 9,9 6

W tabelce podano ceny netto za miesiąc oraz najkorzystniejsze dla Ciebie oferty na dzień 17.11.2011. Oferty mogą ulec z czasem zmianie, dlatego możesz kliknąć na wybranego dostawcę aby sprawdzić aktualny cennik.

Wrzucanie plików na serwer może ułatwić specjalny program przygotowany przez nas. Udostępniamy i instalujemy go darmowo dla naszych klientów.

PRZENOSZENIE SPRZEDAŻY NA SKLEP

Obok reklamy jest to jedna z tych metod, które pozwolą zaoszczędzić Ci naprawdę sporo pieniędzy. Pomysł polega na tym aby równolegle do sprzedaży na Allegro zbudować stronę lub sklep internetowy pozwalający na sprzedaż Twoich produktów i usług. Mając własną platformę wystarczy, że klientów, którzy dokonali już u Ciebie zakupu będziesz kierował do sklepu, tak aby kolejne zakupy dokonywali już tam. Zaoszczędzisz w ten sposób na prowizjach płaconych Allegro, a są to wcale niemałe kwoty, bo od 5 do 8% wartości transakcji. Gra jest więc warta świeczki. Przekierowywać klientów możesz na różne sposoby. Po pierwsze warto jest zawrzeć w swoim regulaminie sprzedaży informację, że każdy klient decydujący się na zakup zapisywany jest na listę adresową, z której może w dowolnym momencie się wypisać. W ten sposób zbudujesz bazę klientów, do której będziesz mógł wysyłać dowolne informacje, np. instrukcje korzystania z zakupionego przedmiotu, porady użytkowania oraz informacje o promocjach i możliwości kupowania taniej za pośrednictwem Twojego sklepu. Będzie Cię na to stać, bo skoro płacisz tak dużą prowizję Allegro, to możesz zaoferować przedmiot w tańszej cenie, a i tak będziesz „do przodu”. Informację zachęcającą do zakupu w sklepie możesz wysyłać również w mailu wysyłanym automatycznie przez Allegro po dokonaniu zakupu. Treść tej wiadomości możesz ustawić w tym miejscu – http://allegro.pl/myaccount/Settings/buyer_message.php . Jest to jednak ryzykowna strategia, bo Allegro nie zezwala na takie praktyki i może się okazać, że to odkryją. Całość (budowanie listy adresowej + wysyłanie automatycznej wiadomości zachęcającej do zakupu w sklepie) możesz zrealizować również za pomocą naszego programu (AlleWizjo), z którym zapoznałeś się już w poprzednim odcinku. Metoda ta jest w pełni bezpieczna i nie do wykrycia przez Allegro.

Warto w tym miejscu jeszcze napomknąć o kosztach całego przedsięwzięcia. Na początku należy zdecydować się, która z opcji będzie dla Ciebie korzystniejsza. Jeśli masz w swojej ofercie stosunkowo niewiele produktów (maksymalnie kilkadziesiąt), to lepszym rozwiązaniem będzie strona internetowa. Pozwoli Ci w bardziej elastyczniejszy sposób zaprezentować produkty, a cena będzie również korzystniejsza. W przypadku gdy asortyment jest szerszy zdecydowanie proponowałbym sklep. Poniżej w tabelce ująłem kilka różnic pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami oraz orientacyjny koszt przygotowania każdego z nich.

Zaleta Strona Sklep
Elastyczniejszy sposób prezentacji produktów Zaleta Wada
Łatwość dodawania dużej ilości produktów Wada Zaleta
Mechanizmy zarządzania klientami, promocjami i raportami sprzedaży Wada Zaleta
Główne nastawienie na budowanie marki i prezentację oferty Zaleta Wada
Główne nastawienie na sprzedaż Wada Zaleta
Orientacyjny koszt wykonania 1597 zł netto 3197 zł netto

Podane tu koszty są mocno orientacyjne i w dużej mierze zależą od indywidualnych potrzeb, jednak podałem je tutaj abyś miał jakiś ogólny ogląd sytuacji. Oczywiście jeśli chcesz, to służymy swoją wiedzą i umiejętnościami i możemy przygotować dla Ciebie taką stronę lub sklep.

REKLAMA

Każda osoba prowadząca swoją działalność wie jak ważna jest ta sprawa dla zapewnienia stałego dopływu klientów do firmy. Ponieważ jest to jednak temat bardzo szeroki, to zajmiemy się nim w jednym z kolejnych odcinków.

Zwyczajowo zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi pomysłami na optymalizację kosztów na Allegro. Odbierz też poniżej swój zapowiadany prezent.

PREZENT

Program umożliwiający łatwe wrzucanie zdjęć do Twoich aukcji na serwer. Dzięki temu programowi zaoszczędzisz na abonamentach w serwisach służących do hostowania zdjęć. Zlecenie przygotowania programiście takiego programu to koszt ok. 500 zł. Teraz możesz pobrać i korzystać z niego bezpłatnie. Proszę jednak abyś nie udostępniał go dalej- to prezent specjalnie dla moich czytelników. Jeśli masz trochę wiedzy technicznej, to będziesz w stanie samemu go zainstalować, a jeśli nie to Twój webmaster z pewnością sobie z tym poradzi.

Prezent ten wyślemy za darmo każdemu kto napisze poniżej swój komentarz do tej lekcji.

Zobacz screeny z programu

Komentarze (29)

  1. smokooka pisze:

    Witam,

    Ja dopiero raczkuję ze sprzedażą na Allegro, nie będę więc póki co zakładać sklepu, ale wskazówki z dotychczasowych lekcji są niezwykle cenne. Wiele się dowiedziałam, uczę się przygotowywać ładne galerie. Nie jestem producentem ani hurtownikiem, sprzedawać będę używane ciuchy, więc zakładanie sklepu Allegro nie ma sensu, nie mam po co wystawiać poszczególnych aukcji na 30 dni, ale kto wie co będzie :) dziękuję za lekcje, polecam się i pozdrawiam, Agnieszka

  2. Andrzej pisze:

    interesujące ale zbyt ogólnikowe

    • Bartłomiej Trybuła pisze:

      Druga część artykułu- na temat metod promocji aukcji zawiera już nieco bardziej szczegółowe informacje i porusza coraz bardziej zaawansowane aspekty. Musiałem podzielić jednak całość na części ponieważ wątpię, że ktokolwiek przebrnąłby od razu przez tekst tylko na ten temat o długości 8 stron A4 =).

      Tworząc kurs musiałem w pewien sposób wyważyć poziom wiedzy czytelników i jeśli na ten moment informacje są dla Ciebie na dość ogólnikowym poziomie, to spokojnie- dojdziemy jeszcze do bardzo zaawansowanych metod sprzedaży, które potrafią generować na polskim rynku ok. 100.000 zł w ciągu 24 godzin. Omówimy szczegółowo multum metod promocji swoich usług w Internecie oraz zagadnienia techniczne z nimi związane.

      Zachęcam więc do pisania komentarzy na temat tego, o czym chcielibyście się dowiedzieć i jakie są wasze największe bariery w sprzedaży przez Internet, a chętnie podzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem. Jestem pewien, że pozwoli Wam to zaoszczędzić czas i pieniądze, które ja wydałem na testowanie rozmaitych form, czytanie, oglądanie i przerabianie dziesiątek szkoleń.

  3. brodwayy pisze:

    hm, gdybym miał polegac li tylko na tej wiedzy to chyba srogi los by mnie czekał, faktem jest że ja każde szkolenie prubuję przestawić na swój język i swoją firmę

    ale zawsze warto się uczyć
    pozdrawiam

    • Bartłomiej Trybuła pisze:

      W zasadzie mógłbym przekopiować tu to samo, co odpisałem Andrzejowi. Z czasem omawiać będziemy coraz bardziej zaawansowane techniki, jednak na wstępie musimy zająć się podstawami. Mimo to myślę, że z tego, co dotychczas było powiedziane wiele można by wdrożyć w zasadzie dla każdej firmy, niezależnie od branży.

      Zerknij na poniższe pytania, które szybko podsumują niektóre z rzeczy, które dotychczas omówiliśmy.

      1. Czy regularnie kontrolujesz składowe ceny sprzedawanego przez Ciebie produktu i sprawdzasz czy któraś z nich nie uległa istotnej zmianie?
      2. Czy wiesz dokładnie (płeć, wiek, zainteresowania, wygląd, przekonania, itd.) do jakiej grupy docelowej kierujesz swoje produkty lub usługi?
      3. Czy testowałeś jak różne rodzaje tytułów aukcji wpływają na Twoją sprzedaż?
      4. Czy znasz i wykorzystujesz wartość precyzyjnie i perswazyjnie skonstruowanego nagłówka? Czy testujesz różne jego odmiany?
      5. Czy Twoja oferta odpowiada na wszystkie pytania klientów i jest tak ułożona, że klient po jej przeczytaniu niecierpliwie szuka przycisku zakupu?
      6. Czy działasz na wyobraźnię eksponując ciekawie listę korzyści z zakupu?
      7. Czy testowałeś strategię odwróconego ryzyka (gwarancji satysfakcji albo zwrot pieniędzy)? Czy jesteś pewny rezultatów czy tylko tak zakładasz?
      8. Czy sprawdzałeś jak dodanie kilku bonusów wpłynie na Twoją sprzedaż?
      9. Czy wykorzystujesz w swoim biznesie strategie cross- i upsellingu?
      10. Czy stworzyłeś dodatkowe kanały, obok Allegro do sprzedaży swoich produktów?
      11. Czy budujesz swoją listę adresową i nawiązujesz z nią relację?

      Choć sprawy te wydają się bardzo proste, to niekiedy droga do ich wdrożenia jest daleka =). Z pewnością jeśli przyjrzysz się temu, co napisałem, to znajdziesz coś czego jeszcze nie próbowałeś u siebie.

      • brodwayy pisze:

        poniewaz juz wiesz ze nie sprzedaję na allegro, to podpowiem Ci że, z tych pytan jak również z Cialdiniego wysyłałem życzenia m.in na kartkach oraz listem e-mail uczciwie nie budowałem listy adresowej, TO MÓJ BŁĄD i to jest dla mnie najwazniejsze bo relacje budowałem na zasadzie pareto. nie testowałem też wprost gwarancji odwróconego ryzyka, ale to jest troche inna branża i wprost nie do końca chcę. poza tym myślę że zasługuję na taką małą czwórkę :-)

        pozdrawiam

        • Bartłomiej Trybuła pisze:

          Przygotuję jeszcze kurs wychodzący poza ramy Allegro i wtedy omówię kilka ciekawych metod promocji swoich usług :).

  4. Olusia pisze:

    Myślę, że wskazówki są cenne i warto przekalkulować swoje koszty

  5. LPG_sklep pisze:

    Kurs ciekawy i praktyczne wskazówki dal początkujących. Sklep allegro pod względem kosztwym to wyłącznie produkt dla sprzedawców mających szeroki asortyment i niską rotację towaru. Tak naprawdę ciekawą strategią jest wstawianie towarów na 2-3 dni jako aukcji wielo-przedmiotowych bez ceny minimalnej i promowanie ich przynajmniej w kategorii. Opis musi zawierać info, że towar będzie sprzedany w całości na tej aukcji, a następna dostawa ca 20 dni.
    To działa, ale trzeba „chodliwego” towaru i trochę odwagi. Jak napisał poprzednik utartym ścieżkami chodzi większość sprzedawców, ale na grzybobraniu to fatalna strategia. Chcesz zarabiać więcej niż inni (zbierać dorodniejsze grzyby) musisz chodzić własnymi ścieżkami.
    Pozdrawiam :)

    • Bartłomiej Trybuła pisze:

      Nic dodać, nic ująć. Kwestie odpowiedniej promocji swoich usług i ściągania na nich ruchu jeszcze poruszę w jednym z kolejnych odcinków.

  6. Frank pisze:

    Witam !
    Na allegro sprzedajemy już prawie od roku i do wielu rzeczy musieliśmy sami dojść co zajęło nam wiele czasu tzn. umieszczanie zdjęć w opisach korzystając z zewnętrznych serwerów, obsługa podstawowych programów graficznych itp. Początkowo aukcje umieszczaliśmy na 14 dni lecz wkrótce założyliśmy sklep i pomimo wyższej prowizji głównie korzystamy z niego. Z racji dużego zróżnicowania asortymentu i czasu sprzedaży jest to dla nas korzystniejsze. Nasze doświadczenie podpowiada nam że bardzo ważną rzeczą będzie stworzenie listy adresowej klientów którzy już u nas kupowali celem przesyłania im aktualnych ofert. Zgadzam się z Bartkiem iż ważnym krokiem było by stworzenie sklepu internetowego gdzie moglibyśmy rozwijać sprzedaż. Czy jest jakiś program do obsługi aukcji łączący sprzedaż na allegro ze sprzedażą w sklepie internetowym? Lekcje pouczające i przydatne, gdybym miał dostęp do nich rok temu to już zaoszczędziły bym wiele czasu.
    Pozdrawiam i czekam na kolejny odcinek.

    • Bartłomiej Trybuła pisze:

      Myślę Jagodo, że po części na Twoje pytanie odpowiem już w jutrzejszym odcinku. Jeśli chodzi o własną listę adresową klientów, to jest to „Złoto Internetu” i do jej budowania będę was gorąco zachęcał. Być może jeszcze w ramach tego kursu powiem coś więcej na ten temat.

    • Frank pisze:

      Witam !
      Moje pytanie jest natury technicznej i dotyczy tworzenia miniaturek w aukcjach allegro. Jak wiemy zdjęcia robione aparatem cyfrowym mają dożo więcej niż wymagane 50 kB i pobierana jest opłata za jego zmniejszenie. Do zmniejszenia zdjęć używam programu który jest zamieszony na serwerze gdzie przechowuję zdjęcia i często jest to frustrujące gdyż ciężko jest utrafić rozmiar tak aby wielkość dała nam pożądane 50 kB, często w dalszym ciągu jest za dużo lub za mało co negatywnie wpływa na jakość miniaturki. Czy jest jakiś prosta droga do celu ?

  7. gwidon1959 pisze:

    Bardzo Mi się podoba, ale chyba jestem zbyt leniwy żeby spróbować. Gwidon

  8. Tomek pisze:

    Czesc! ja od kilku tygodni zaczalem sie interesowac jak zarabiac w internecie…i zreguly mam do takich rzeczy slomiany zapal ale nie tym razem!! czytam i ogladam duzo porad i zauwazylem ze to nie takie proste trzeba dokladnie wiedziec kiedy co jak zrobic oraz do kogo uderzyc. przez to ze to nie takie latwe to tym bardziej mnie to interesuje i wciaga :) wiec z checia czytam kazdy taki tekst jak powyzej i palę sie do nauki…bo wierze ze wkoncu mi sie uda stworzyc cos fajnego. przeciez autor tego tekstu tez sie kiedys tego wszystkiego musial nauczyc 😀 wiec kazdy kto naprawde tego chce i bedzie do tego dazyl to to osiagnie.

  9. deredas pisze:

    Ciekawy temat. Napisałeś „Całość (budowanie listy adresowej + wysyłanie automatycznej wiadomości zachęcającej do zakupu w sklepie) możesz zrealizować również za pomocą naszego programu (AlleWizjo), z którym zapoznałeś się już w poprzednim odcinku. Metoda ta jest w pełni bezpieczna i nie do wykrycia przez Allegro.”

    Czy mógłbyś rozwinąć bardziej tę myśl ? Może być na maila :)

    • Bartłomiej Trybuła pisze:

      Obecnie, najlepszym sposobem na zwiększenie swoich zysków jest zbudowanie własnego kanału dystrybucji. Załóżmy, że chcesz zwiększyć swoje zarobki. Jedną z metod jest zainwestowanie po prostu w reklamę. Rozwiązanie to ma jednak taką wadę, że uzależniamy się od właściciela danego kanału reklamy/sprzedaży. Dużo lepszym sposobem jest więc zbudowanie kanału, którego właścicielami będziemy my sami. Jest to własna lista adresowa (mailowa, telefoniczna) osób zainteresowanych tym co oferujesz. Prowadząc umiejętną komunikację z taką listą i dając jej wiele wartościowej wiedzy i innych materiałów budujesz z nią relację. W perspektywie daje Ci to wiele korzyści: zyskasz darmowy sposób na sprzedaż swoich produktów/usług, uniezależnisz się od innych, uniemożliwisz lub bardzo utrudnisz konkurencji śledzenie tego co robisz, pomożesz ludziom rozwiązać ich problemy, itd. Zalet wymieniać można by jeszcze wiele. Chyba zgodzisz się, że prędzej kupisz coś od osoby, z którą masz relację, wiesz że oferuje rzeczy wysokiej jakości, niż od kompletnie nieznanej firmy, której reklamę gdzieś zobaczyłeś: w Internecie czy na ulicy?

      Z pewnością przygotuję jeszcze materiały omawiające jak zbudować taką listę, zaczynając od znalezienia osób zainteresowanych tym co oferujemy, poprzez umiejętną komunikację z nimi, a kończąc na pokazaniu wszystkich technicznych aspektów przygotowania takiego systemu.

      W tym momencie opracowuję jednak poradnik, który pomoże Ci wycisnąć maksimum z Twojej strony internetowej. Omówię w nim wiele ciekawych rzeczy, a wszystko prowadzić będzie do tematu budowania własnej listy :).

      • deredas pisze:

        Zastanawiam się nad taką sytuacją. Sprzedałem 100 produktów, mam listę 100 osób. Wystawionych komentarzy 50. Zaczynam rozsyłać ofertę do tych 100 osób i nagle 20 z nich się irytuje i wystawia mi negatywa. Wtedy bilans strat jest ogromny jak dla początkującej firmy. Czy masz jakiś opracowany mechanizm, który nie zrazi potencjalnych Klientów ? Ja rzadko kiedy klikam a taki mailing, podobnie jak w banery reklamowe itp itd.

        • Bartłomiej Trybuła pisze:

          To jest troszkę szerszy temat, dlatego napisałem, że mam zamiar przygotować cały kurs poświęcony temu zagadnieniu. Teraz tylko bardzo skrótowo podpowiem Ci co możesz zrobić.

          Po pierwsze takich list adresowych powinieneś mieć wiele i dzielić na nich klientów wedle różnych kryteriów. W zależności od listy stosujesz nieco inne podejście do osób. Inną komunikację prowadzisz z klientami, inną z potencjalnymi klientami, itd. W Twoim przypadku możesz podzielić to tak, że masz listę osób, które wystawiły już komentarz i takich, które tego nie zrobiły. Do tej drugiej listy po pewnym czasie od zakupu wysyłasz maila z podziękowaniem za zakup i grzecznym zapytaniem czy przedmiot spełnił jego oczekiwania, itd. W takim mailu zachęcasz również do podzielenia się z innymi swoją opinią o produkcie. Żeby jeszcze mocniej do tego skłonić możesz dać lekką „łapówkę”, np. zniżkę na kolejne zakupy. W ten sposób klient czuje, że interesujesz się nim i bardzo chętnie napisze komentarz. W tym momencie system może z automatu przenieść taką osobę na pierwszą listę i tam prowadzisz z nią już komunikację innego rodzaju. W żadnym wypadku nie może to być po prostu każdorazowo oferta, w której próbujesz coś sprzedać. Możesz za to dawać jakieś wskazówki korzystania z danej rzeczy lub innego rodzaju porady. Ciężko jest mi tutaj dokładnie powiedzieć, bo nie wiem czym się zajmujesz. W każdym bądź razie powinieneś stać się doradcą klienta. Poczuje wtedy, że interesujesz się nim i chętnie dokona kolejnych zakupów u Ciebie lub poleci Cię znajomym. Pamiętaj, że znacznie taniej jest skłonić Ci osobę, która już kiedyś skorzystała z Twojej oferty do kolejnych zakupów niż pozyskać nowego klienta. Mnóstwo firm o tym zapomina. Buduj więc już od samego początku Twoją listę i umiejętnie komunikuj się z nią. W uproszczeniu stosuj komunikację na zasadzie, że 4 razy dajesz coś wartościowego, a raz oferujesz.

          Będę na ten temat jeszcze więcej pisał. Mam nadzieję, że pomogłem :).

          • deredas pisze:

            Jesteś GENIUSZEM :) że też sam na to nie wpadłem… bardzo fajne podejście i sposób… napisz ten poradnik jak najszybciej…. Pozdrawiam.

  10. Anna pisze:

    Super lekcje dla początkujących i nie tylko. Ja z pewnością rady zawarte w artykule wdrożę w sprzedaży na Allegro. Każda rada jest dobra. dziękuję i pozdrawiam. Anna

  11. Bardzo ciekawy blog. Próbowałeś dodać stronę do seopilot? W zależności od PR możesz dostać od 100zł do nawet 900zł gwarratowanej wypłaty miesięcznie. Spróbuj: [link polecający wycięty]

    • Bartłomiej Trybuła pisze:

      Nie zamierzam wykorzystywać blogu jako zaplecza i spieniężać ruchu w ten sposób, ale być może dla innych będzie to ciekawą wskazówką.

  12. Mat Lech pisze:

    Miło, że są ludzie który dają takie rady;) Mnóstwo wartościowych informacji, które zamierzam wykorzystać w swojej przygodzie ze sprzedażą na Allegro.

  13. Maqdalena pisze:

    Szykuję się do otwarcia dg i sprzedaży na allegro. Mam pomysł na asortyment (chociaż dzisiaj zastanawiam się czy do końca trafiony) i masę pytań, wątpliwości. Jedną z nich jest między innymi to czy sprzedawać poprzez sklep czy ze zwykłego konta (firmowego oczywiście). Okazuje się, że koszty prowizji allegro od sprzedaży są naprawdę wysokie. Muszę sobie od początku wszystko przeanalizować, biorąc pod uwagę zamieszczone tutaj wskazówki (zdjęcia na zewnętrznym serwerze), które te koszty trochę zmniejszą.
    Natomiast co do budowania własnej listy klientów, to mam taki pomysł, by do wysyłanego produktu dołączyć ręczne podziękowania (na ładnym papierze). Myślę, że do tych podziękowań można dołączyć zaproszenie do sklepu. Tego allegro chyba nie wytropi i chyba nie jest to zresztą zakazane? :)
    A pomysł z kilkoma listami klientów (Ci, co wystawili komentarz i Ci co nie wystawili) i ze zróżnicowaniem treści kontaktu z nimi jest super. Dziękuję za wszystkie cenne rady, jest ich tutaj sporo :)

  14. Kamila pisze:

    Zamieściłam dopiero pierwsze przedmioty na Allegro i już zorientowałam się, że sprzedaż w tym portalu nie będzie tania. Szukając informacji o tym, jak skutecznie i niedrogo sprzedawać przez Allegro, trafiłam na Pana stronę. Czytam Pana porady z wielkim zainteresowaniem. Jest tego ogromnie dużo i trudno mi to wszystko objąć, zwłaszcza że nie tylko sprzedaż przez internet, ale i sprzedaż w ogóle, jest dla mnie tematem zupełnie nowym. Jednak, już, idąc za Pana poradami zdołałam wprowadzić pewne użyteczności w mojej sprzedaży (np. dodałam Panele Allegro do swoich aukcji), za co serdecznie dziękuję. Zamierzam pozostać wiernym czytelnikiem.
    Pozdrawiam.

  15. Magdalena pisze:

    Cieszę się, że powstał taki blog bo podaje on wiele ciekawych pomysłów i sprawdzonych metod na sprzedaż w internecie. Dopiero raczkuję w sprzedaży internetowej jednak dzięki cennym wskazówkom juz zauważyłam kilka błędów jakie popełniam:) Z niecierpliwością czekam na kolejne posty.

  16. Vojti pisze:

    Trafiłem tu przez przypadek, ale już po lekturze malutkiej części tego bloga mogę z całą stanowczością stwierdzić, że autor prezentuje tu materiały BARDZO profesjonalnie i z wielką znajomością tematu. W dzisiejszym świecie wielu bezwartościowych informacji, aż przyjemnie jest skorzystać z porad fachowca. Pozdrawiam czekając na kolejne bardzo ciekawe materiały.

Zostaw komentarz

  • (nie będzie publikowany) Prawidłowy format "nazwa@adresstrony.pl"
  • Prawidłowy format "www.adresstrony.pl"
  • Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, zgodnie z Polityką prywatności.
    Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  • [Zamknij]