Studio WIZJO

Jak stworzenie strony internetowej może ułatwić mi życie i zaoszczędzić pieniądze?

Obecnie bardzo duża część właścicieli firm ma dużą świadomość potrzeby posiadania własnej strony internetowej- i chwała im za to. Często jednak strony takie powstają nieco „po omacku”, opierając się bardziej na intuicji, własnych upodobaniach lub czymś co podpatrzymy u konkurencji, a niekoniecznie na tym co da nam realne korzyści. Warto więc uświadomić sobie na początek, w czym tak naprawdę strona może Ci pomóc, a następnie wykorzystać te elementy, które w przypadku Twojego biznesu będą najbardziej pomocne. Omówimy więc kilka funkcji, które z powodzeniem pomogą Ci zarobić jeszcze więcej pieniędzy poprzez zaoszczędzenie czasu oraz znalezienie nowych klientów.

STRONA TO TWÓJ PRACOWNIK

Jeśli spojrzeć na kwestię wykonania strony jak na pozyskanie pracownika, który będzie dla Ciebie ciężko pracować, codziennie przez 24 godziny na dobę, to zmienia to trochę nasze podejście do sprawy i otwiera oczy na nowe możliwości. W wielu momentach, umieszczając na stronie odpowiednie informacje jesteśmy w stanie zastąpić pracownika i tym samym zaoszczędzić jego lub Twój czas. Jeśli jesteś już na nieco dalszym etapie rozwoju swojej firmy, to z pewnością doskonale zdajesz sobie sprawę, że czas jest cenniejszy od pieniędzy. Jako przedsiębiorcy korzystamy z pewnego rodzaju „czasowej dźwigni”, zdobywając więcej czasu poprzez kupowanie pracy innych- naszych pracowników.

Mając więc pracownika pewnie jesteś skłonny zapłacić mu przynajmniej pomiędzy 1500, a 3000 zł miesięcznie. Wielu przedsiębiorców przeraża jednak wydanie jednorazowo, raz na 2-4 lata, takiej sumy na pracownika, który pracowałby dla nas nieustannie, robiąc dokładnie i bezbłędnie to co mu przekazaliśmy. Przy podanych przykładowych sumach taki pracownik kosztowałby nas od 31,25 do 125 zł miesięcznie. Przyznasz chyba, że to kwota śmiesznie niska jak za taki skarb :).

INFORMOWANIE KLIENTÓW

W jaki sposób strona może przejąć część zadań Twoich lub pracownika? Po pierwsze, w większości biznesów mnóstwo czasu zajmuje obsługa klienta, a bardzo często bywa, że duża część ich pytań i problemów powtarza się. Jest to znakomita okazja aby poświęcić jednorazowo odrobinę więcej czasu na przygotowanie materiałów (artykułów, filmów, F.A.Q.), do których można by odsyłać klientów. Choć nie każdy klient woleć będzie doczytanie o pewnych rzeczach na własną rękę, to i tak jest to warte zachodu i zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu. Samemu również z powodzeniem stosuję tę technikę i dla przykładu napisanie artykułu porównującego pozycjonowanie z Google AdWords pozwoliło mi już w pierwszym tygodniu zaoszczędzić tyle czasu, ile zajęło mi jego napisanie. Dalej to już czysty zysk :).

ZDOBYWANIE NOWYCH KLIENTÓW

Kolejna możliwość, to zdobywanie nowych klientów. Tak samo jak handlowiec, tak i Twoja strona może świetnie radzić sobie z pozyskiwaniem nowych zleceń. Jedyną kwestią jest tu napisanie odpowiednio skutecznej oferty zawierającej to, co klientów najbardziej interesuje oraz umieszczenie formularzy do reagowania na to, co chcą zrobić. O ile Twój pracownik może w danej chwili rozmawiać raczej tylko z jednym klientem, o tyle strona nie ma tych ograniczeń. Próbowałeś zresztą namawiać pracownika żeby posiedział w pracy trochę dłużej? – przez weekend, a potem cały tydzień? W ogóle bez wychodzenia z pracy? Strony nie musisz namawiać :).

ZWIĘKSZENIE ZASIĘGU DZIAŁANIA

Dochodzi tu również czynnik zwiększenia zasięgu działania firmy. Nie ogranicza Cię już tylko Twoje osiedle czy miasto, ale z łatwością dotrzeć możesz do ludzi z całej Polski czy zagranicy. W naszym przypadku mniej więcej 85% klientów pochodzi gdzieś z Polski, z dala od siedziby firmy, 5% z zagranicy, a wreszcie ostatnie 10% z rynku lokalnego. Z większością naszych klientów nie widzieliśmy się nigdy na oczy, a pewnie połowy z nich nawet głosu nie mieliśmy okazji usłyszeć. W jaki inny sposób moglibyśmy trafić do tych wszystkich ludzi? Oczywiście mamy dość specyficzny biznes, ale niezależnie od tego jestem przekonany, że nawet pozyskanie jedynie dodatkowych 10-20% klientów satysfakcjonowałoby Cię. Kto pogardziłby podwyżką na takim poziomie? Jest naprawdę mało przykładów biznesów, gdzie niemożliwe byłoby nawet kilkukrotne zwiększenie zysków poprzez umiejętne pokazanie się w Internecie.

Daleki jestem od opinii, że wystarczy stworzyć stronę, wrzucić ją do Internetu i pozostanie nam już tylko liczenie pieniędzy. Posiadając jednak odpowiednią wiedzę w tym temacie, możemy odnieść spore korzyści i w dużej części zautomatyzować swoją firmę.

W tym kursie omawiać będziemy jeszcze tego rodzaju tematy i bardzo zaawansowane techniki.

Przejdźmy jednak dalej…

AUTOMATYZACJA CODZIENNYCH CZYNNOŚCI

Omawiane funkcje strony zazębiają się ze sobą i po części kilka pomysłów na zautomatyzowanie tego co robisz zostało już omówione. Kilka innych, wartych uwagi rozwiązań to:

  • Udzielanie odpowiedzi na najczęstsze problemy klientów (tzw. F.A.Q.)
  • Informowanie o nowościach (poprzez newsletter, nowości, rss)
  • Prezentowanie w dynamiczny, ciekawy sposób swojej oferty
  • Systematyczne poszerzanie listy klientów (położymy na to szczególny nacisk w jednej z kolejnych lekcji)
  • Tworzenie systemów zarządzania (tzw. CRM), które dopasowane są do Twoich potrzeb i pomagają w rozmaity sposób zarządzać rozmaitymi czynnościami wykonywanymi w Twoim biznesie. Może to być komunikacja z klientami, obsługa zamówień, fakturowanie i cokolwiek innego, co tylko można łatwo zautomatyzować

BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI MARKI

Ten punkt dotyczy w głównej mierze dużych firm (choć nie zawsze), którym zależy na zbudowaniu silnej marki i byciu ogólnie kojarzoną. Prowadzone przez taką firmę działania marketingowe nie muszą więc koniecznie dążyć bezpośrednio do wygenerowania sprzedaży, ale do wzbudzenia pozytywnych odczuć związanych z danym produktem czy usługą. W ten sposób, kiedy przyjdzie potrzeba, to klient  z łatwością przypomni sobie o naszej firmie. Każdy z nas jest w stanie wymienić szereg firm, które kojarzą mu się z konkretną branżą, potrzebą czy sytuacją. Nie masz siły? Redbull doda Ci skrzydeł! Boli Cię głowa? Weź Ibuprom! Potrzebujesz pieluchy dla Twojego maleństwa? Kup Pampers… Wymieniać można w nieskończoność, ale wróćmy do tematu strony Internetowej. Jeśli chcesz skupić się na tym celu, to Twoja strona musi błyszczeć, wyróżniać się z tłumu. Musisz robić rzeczy niestandardowe, wybijające Cię ponad przeciętność, pomysłowe, a niekiedy kontrowersyjne. Przygotuj animacje, od których nie można oderwać oczu, zaskakujące filmy wideo, wzbudzające silne emocje, śmieszne mini-gry, promocje angażujące klientów i… wiele innych unikalnych rzeczy sprawiających, że będziesz zapamiętany. Oczywiście niekoniecznie muszą to być jedynie wymienione przeze mnie rzeczy, z pogranicza marketingu wirusowego, ale właśnie one działają najskuteczniej.

CO POWINIENEŚ ZAPAMIĘTAĆ Z TEGO ODCINKA?

  • Wypisz czynności, które w Twojej firmie można zautomatyzować.
  • Które z nich można zautomatyzować za pomocą strony internetowej?
  • Dlaczego właściwie chcesz zbudować stronę internetową? W czym Ci to pomoże?

Uwaga!

Wiem, że może kusić Cię wykonywanie tego rodzaju ćwiczeń jedynie w głowie, bądź też odkładanie ich na później. Sam wielokrotnie tak robiłem i wiele czasu zajęło mi zanim nauczyłem się wykonywać takie zalecenia. Poświęć teraz proszę tylko 5 minut i wypisz odpowiedzi na te pytania. Po tym czasie zdecydujesz czy chcesz dokładniej zastanowić się nad tymi sprawami, czy też wiesz już to co chciałeś. Czas poświęcony na takie przemyślenia nad strategicznym rozwojem, to najlepiej zainwestowany czas dla Twojej firmy.

W każdym bądź razie- jeśli chcesz odkładać na potem działanie, to prawie na pewno nie zrobisz tego w ogóle. Zmarnowałeś wtedy 10 minut na przeczytanie tego tekstu i żeby nie marnować więcej czasu zachęcam Cię po prostu do wypisania się z kursu. Jeśli jednak zależy Ci na osiągnięciu pewnych celów i trwałym, strategicznym rozwoju firmy, to gratuluję- jesteś na właściwej drodze :).

Komentarze (2)

  1. Adam Kiszka pisze:

    Wydaje mi się, że ten kurs to będzie coś – dokładnie to czego mi potrzeba :)

  2. Zapowiada się interesująco.

Zostaw komentarz

  • (nie będzie publikowany) Prawidłowy format "nazwa@adresstrony.pl"
  • Prawidłowy format "www.adresstrony.pl"
  • Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, zgodnie z Polityką prywatności.
    Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  • [Zamknij]