Studio WIZJO

Atrakcyjne przedstawienie oferty

W ostatnich dwóch lekcjach omówiłem dość sporo elementów, które związane były z treścią aukcji, natomiast tym razem zajmiemy się kwestią atrakcyjnej oprawy wizualnej i elementami, na które warto zwrócić uwagę przygotowując graficzny szablon aukcji.

CZY GRAFIKA MA ZNACZENIE?

Niektórzy spierają się o to czy faktycznie przygotowanie ładnego szablonu graficznego podnosi skuteczność aukcji. Moim zdaniem- tak. Być może jako właściciel agencji reklamowej i grafik mam na tym punkcie pewne „zboczenie”, ale wydaje mi się, że nie tylko ja. Generalnie większość ludzi jest wzrokowcami. Podejmujemy więc nasze decyzje zakupowe na podstawie tego co widzimy i się nam podoba. Lubimy rzeczy ładne i estetyczne. Często również jesteśmy w stanie przepłacić jeśli tylko coś dobrze wygląda, a nie koniecznie jest bardziej praktyczne. Zwróć uwagę na przykład na popularność marki Apple. Coraz częściej kupujemy również elektronikę kierując się wyglądem, a nie koniecznie funkcjonalnością. Komputery mają już tak duże parametry, że dla przeciętnego użytkownika 1Ghz w tą czy w tamtą albo wybór procesora generacji i5 czy i7 nie robi różnicy, natomiast ładny design owszem. Dodatkowo estetyczny wygląd sprawia, że odbieramy firmę jako bardziej profesjonalną i godną zaufania.

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PROJEKTUJĄC?

Skoro już ustaliliśmy, że grafika ma znaczenie, to zastanówmy się teraz co jest istotne z punktu widzenia zwiększenia skuteczności oferty. Sugestie te warto przekazać grafikowi lub agencji przygotowującej dla nas szablon aukcyjny.

KOLORYSTYKA

Barwy jakich użyjemy na stronie mają spore znaczenie. Kolory podświadomie każdemu z nas kojarzą się z różnymi emocjami, ale mają również uniwersalne znaczenie. Zróbmy mały eksperyment. Przyjrzyj się poniższym projektom stron i zastanów się jakie emocje i skojarzenia u ciebie wywołują.

Kolor granatowy, czarny, złoty i srebrny to elegancja. Kojarzą się z profesjonalnym podejściem, znakomitą jakością oraz bogactwem. Budzą zaufanie i sprawiają, że firma jest już na wstępie utożsamiana jest z tymi cechami. Powodem tego, że granatowy lub fioletowy od wieków kojarzone są z bogactwem jest być może to, że niegdyś na tego rodzaju barwnik mogli pozwolić sobie tylko Ci najbogatsi, natomiast dziś pomimo tego, że otrzymujemy go syntetycznie, to skojarzenie kulturowe pozostało i nadal jest wykorzystywane. Pomimo tak pozytywnych skojarzeń nie jest to jednak kolorystyka najlepsza dla każdej możliwej branży. Gdybym sprzedawał wkłady kominkowe, to z pewnością wolałbym przywoływać „cieplejsze” skojarzenia, związane z ciepłem ogniska domowego, niż korporacyjnym, eleganckim i nieco sztywnym wyglądem. A jak wyglądały Twoje skojarzenia w tej kwestii?

Naturalne kolory projektu budzą radosne odczucia, związane z odpoczynkiem, radością i sielanką. Kolor zielony skojarzyć można z osobami nowatorskimi, głodnymi przygód i radosnymi. W innym ujęciu mogą to być osoby lubiące przebywać na łonie natury i jeść zdrową żywność. Niebieski to ufność, spokój wewnętrzny, idealizm. Barwa żółta stymuluje do działania, dodaje energii i poprawia nastrój. Portal przygotowany został dla wsi Uciechów, której zamiarem było przedstawić swoje miejsce zamieszkania jako radosny i spokojny kącik. Myślę, że udało się spełnić te założenia.

Ciepłe kolory, budzące pozytywne skojarzenia. Wartym uwagi jest fakt, że te same barwy inaczej wykorzystane mogą budzić zupełnie inne emocje. Czerwony często mówi nam stop! Uważaj! To kolor ognia, krwi, budzi agresję, ale równocześnie pobudza w nas apetyt. Niektóre restauracje świadomie wykorzystują ten fakt odpowiednio projektując wnętrza. Odmiennie jest natomiast z kolorem zielonym i ten podświadomie zniechęca nas do jedzenia. Być może dobrym pomysłem byłoby więc zainstalowanie zielonej żarówki w lodówce =)?

Listę znaczeń kolorów można by z łatwością długo jeszcze kontynuować, ale najważniejsze co powinieneś zapamiętać, to żeby właściwie dobrać kolorystykę do tego co chcesz osiągnąć, jak również do Twojej grupy docelowej. Wskazówka ta odnosi się zresztą także do grafiki strony jako całości.

ZDJĘCIA (3D)

Dużą rolę odgrywają również dobre zdjęcia. Zależnie od Twojego budżetu możesz zlecić je fotografowi lub wykonać samodzielnie. W tym drugim przypadku zadbaj o dobre oświetlenie i otoczenie przedmiotu lub jeśli ciężko o to, to zainwestuj kilka złotych w kawałek białego materiału i wykonuj zdjęcia na nim. Jeśli jest to istotne, to zaprezentuj rzecz z różnych perspektyw.

Ciekawostką jest również możliwość umieszczenia na aukcji zdjęć 3D. Jak wygląda takie przykładowe zdjęcie możesz zobaczyć tutaj. Koszt przygotowania takiego zdjęcia jest dość duży, ale jeśli sprzedajesz drogie rzeczy, to może to być znakomity pomysł na przyciągnięcie uwagi klientów z zasobniejszym portfelem.

WIZUALIZACJA PRODUKTU

Jeśli handlujesz produktami wirtualnymi, jak np. program, ebook, strona internetowa lub szkolenie, to siłą rzeczy przedstawienie dobrych zdjęć może być problemem. Raczej ciężko zachęcić do zakupu programu prezentując jedynie jego screeny. Możesz w tym przypadku pokusić się o

Zostaw komentarz

  • (nie będzie publikowany) Prawidłowy format "nazwa@adresstrony.pl"
  • Prawidłowy format "www.adresstrony.pl"